Lectures Bureau | Claude Monet
Ένα site επιστήμης και φιλοσοφίας με στόχο τη δόμηση ενός αξιακού συστήματος, το οποίο, σεβόμενο τη διαφορετικότητα της προσωπικότητας, θα λειτουργήσει ως άξονας για τη δημιουργία καλών σχέσεων σε όλους τους τομείς της ζωής. Φιλοσοφία | Επιστήμη | Τέχνη
31147
post-template-default,single,single-post,postid-31147,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-16.9,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive

Claude Monet

Claude Monet

Ο Claude Monet είναι διάσημος για μία σειρά από πίνακες που αποτυπώνουν νούφαρα, πανέμορφους γαλήνιους κήπους και Ιαπωνικού στιλ γεφυράκια. Ο διάσημος Γάλλος ζωγράφος χρησιμοποιώντας φως και σκιάσεις με αριστοτεχνικό τρόπο κατάφερε να απεικονίσει τοπία με έναν τρόπο πρωτοποριακό για την εποχή του, αλλάζοντας άρδην την παραδοσιακή καλλιτεχνική σκηνή στα τέλη του 19 ου αιώνα. Προς τιμήν των γενεθλίων του,
παραθέτουμε 11 ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τον πατέρα του Γαλλικού Ιμπρεσιονισμού.

*Γεννήθηκε στο Παρίσι το 1840 και ξεκίνησε να ζωγραφίζει από μικρή ηλικία κάνοντας τα σκίτσα των δασκάλων και των γειτόνων του. Παρακολούθησε καλλιτεχνικό σχολείο και ως νεαρός έφηβος πουλούσε πίνακες ζωγραφισμένους με κάρβουνο που αναπαριστούσαν φιγούρες από τον τόπο του. Διδάχθηκε επίσης τις ελαιογραφίες και την ζωγραφική υπαίθρου, τα οποία έγιναν αργότερα το σήμα-κατατεθέν του. Η μητέρα του Monet ενθάρρυνε τις καλλιτεχνικές του αναζητήσεις, σε αντίθεση με τον πατέρα του ο οποίος, όντας ο ίδιος έμπορος οπωροκηπευτικών επιθυμούσε ο γιος του να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση. Μετά τον θάνατο της μητέρας του το 1857, ο Monet έφυγε από την πατρική εστία και πήγε να ζήσει με την θεία του ακολουθώντας το όνειρό του να
σπουδάσει Καλές Τέχνες.

*Το 1867, ο Monet επιστρατεύτηκε και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το Παρίσι για να πάει στην Αλγερία, όπου τότε ήταν στην κατοχή της Γαλλίας. Ο πατέρας του υποσχέθηκε να πληρώσει το απαραίτητο ποσό για να αποστρατευτεί με τον όρο να παρατήσει την ζωγραφική αλλά ο Monet αρνήθηκε. Αφού υπηρέτησε τον ένα χρόνο από τους συνολικά επτά που ήταν υποχρεωμένος, ο Monet αρρώστησε από τυφοειδή πυρετό. Η θεία του
πλήρωσε για να φύγει από τον στρατό και τον έβαλε σε σχολή καλών τεχνών στο Παρίσι.

*Στα τέλη της δεκαετίας των 20 ο Μονέτ ήταν απογοητευμένος με την Ακαδημία, το γαλλικό καλλιτεχνικό ίδρυμα. Μισούσε να φτιάχνει συνηθισμένους πίνακες και να αντιγράφει έργα τέχνης του Λούβρου και πίνακες με θέμα την αρχαία Ελλάδα και Ρωμαϊκούς μύθους. Παρότι προσπάθησε να εκθέσει τους δικούς του πίνακες στην
Ακαδημία, σχεδόν όλα τα έργα του απερρίφθησαν. Σε βαθιά κατάθλιψη και μη μπορώντας να στηρίξει οικονομικά τον εαυτό και την οικογένειά του, ο Μονέ πήδηξε από γέφυρα το 1868. Κατάφερε να επιβιώσει από την πτώση στον Σηκουάνα και ξεκίνησε να περνά χρόνο με άλλους καλλιτέχνες που είχαν την ίδια στάση απέναντι στην Ακαδημία.

*Το 1873, ο Monet βρέθηκε να περνάει το καλοκαίρι του σε ένα νοικιασμένο σπίτι στο προάστιο του Παρισίου, Argenteuil. Εκεί τον επισκεπτόταν συχνά ο φίλος του Pierre-Auguste Renoir με τον οποίο έκαναν παρέα και ζωγράφιζαν μαζί στην ύπαιθρο. Οι δύο άντρες ήρθαν κοντά λόγω της κοινής τους απέχθειας για το παραδοσιακό στιλ της Ακαδημίας. Σε μία από τις επισκέψεις του, ο Renoir ζωγράφισε τον Monet να ζωγραφίζει τον κήπο του, δημιουργώντας έναν πίνακα μέσα σε έναν άλλον πίνακα. Το έργο του Renoir ονομάζεται «Ο Monet ζωγραφίζει τον κήπο του» και αποτυπώνει αυτό ακριβώς, τον καλλιτέχνη να ζωγραφίζει λουλούδια στον κήπο του.

*Ο Monet μαζί με άλλους καλλιτέχνες δημιούργησε μια ομάδα απογοητευμένων καλλιτεχνών, στην οποία συμμετείχαν ο Renoir, Camille Pissarro, Edgar Degas και ο Paul Cezanne. Αποκαλούσαν τον εαυτό τους «Ανώνυμη Κοινότητα Ζωγράφων, Γλυπτών, Χαρακτών κλπ» και οργάνωσαν το 1874 μια έκθεση που περιελάμβανε πρωτοπόρα έργα με λαμπερά, ζωντανά χρώματα και αυθαίρετες, αυθόρμητες πινελιές. Μετά από μια κριτική που συνέκρινε ένα εκ των έργων του Monet με ατελές σκίτσο (impression), ο όρος «ιμπρεσιονιστικό» επικράτησε για να περιγράφει αυτά τα καινούρια και «διαφορετικά» έργα.

*Ο Monet πολύ συχνά ζωγράφιζε την πρώτη του γυναίκα, Camille Doncieux, που εργαζόταν ως μοντέλο. Η σχέση τους ξεκίνησε στα μέσα του 1860, παντρεύτηκαν το 1870 και έκαναν δύο παιδιά, όμως η Camille πέθανε, μάλλον από καρκίνο της μήτρας, το 1879. Η Alice Hoschede, ζούσε στο σπίτι των Monet από την περίοδο που ο σύζυγός της, επιχειρηματίας και συλλέκτης τέχνης, πτώχευσε. Ο ζωγράφος πιθανόν είχε σχέση μαζί της, πριν ακόμη
πεθάνει η γυναίκα του. Όταν η Camille πέθανε, η ερωμένη του Monet κατέστρεψε από ζήλεια όλες τις φωτογραφίες και τα γράμματά της. Παρά τις κρίσεις ζηλοτυπίας της, η Alice και τα έξι παιδιά της ζούσαν με τον Monet και τα δύο δικά του παιδιά και το 1892 ο ζωγράφος την παντρεύτηκε, όταν πέθανε και ο δικός της σύζυγος. (Μία ενδιαφέρουσα
πληροφορία είναι πως η κόρη της Hoschede και ο γιός του Monet παντρεύτηκαν αργότερα και έτσι τα θετά αδέλφια έγιναν ανδρόγυνο.)

*Από το 1883 έως τον θάνατό του το 1926, ο Monet ζούσε στο Giverny, ένα χωριό στην βόρεια Γαλλία. Όλα αυτά τα χρόνια είχε προσλάβει κηπουρούς να φροντίζουν τον κήπο του καλλιεργώντας ταυτόχρονα κάθε είδους φυτά, από παπαρούνες μέχρι μηλιές, μετατρέποντας τον σε ένα μαγευτικό μέρος που του επέτρεπε να ζωγραφίζει σε συνθήκες
απόλυτης ηρεμίας. Ο ζωγράφος αποφάσισε να επενδύσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό στην ανάπτυξη του κήπου του, αφού είχε επιτέλους την οικονομική άνεση από τις πωλήσεις των έργων του. Τοποθέτησε μια Ιαπωνικού στιλ γέφυρα πάνω από την λιμνούλα του κήπου του, γνωστή και από τα έργα του, και εισήγαγε νούφαρα από την Αίγυπτο και την Νότια Αμερική, αν και είχε αντιδράσεις από τους τοπικούς δημοτικούς συμβούλους οι οποίοι απαίτησαν να αποσύρει τα εξωτικά φυτά αφού υπήρχε κίνδυνος να μολυνθεί το νερό. Ο Monet, ωστόσο, δεν τους άκουσε και συνέχισε για τα τελευταία 25 χρόνια της ζωής του να ζωγραφίζει τα αγαπημένα του νούφαρα αποτυπώνοντας τα με ποικίλους τρόπους και σε διάφορες συνθήκες.

* Καθώς ο κήπος του Monet μεγάλωνε, ο ζωγράφος προσέλαβε έξι κηπουρούς για να τον φροντίζουν όλη μέρα. Ένας από αυτούς έμπαινε στην βάρκα κάθε πρωί και καθάριζε τα νούφαρα της λιμνούλας ώστε να μπορεί έπειτα ο Monet να τα αποτυπώσει μέσα από την δική του ματιά στους πίνακες του.

*Γύρω στο 1908 όταν ο Monet βρισκόταν στα τέλη των εξήντα ξεκίνησε να αντιμετωπίζει προβλήματα με την όρασή του. Το 1912 διαγνώστηκε με καταρράκτη και όπως περιέγραψε και ο ίδιος: «Το κόκκινο μου φαίνεται θολό, οι ροζ αποχρώσεις αδιάφορες και οι μεσαίες αποχρώσεις μου διαφεύγουν εντελώς». Το 1922 ανακηρύχτηκε επισήμως τυφλός, αλλά συνέχισε να ζωγραφίζει απομνημονεύοντας τις θέσεις των ελαιοχρωμάτων στην παλέτα του
για έναν ακόμη χρόνο Οι κριτικοί τον κορόιδεψαν για τους θολούς πίνακες του τονίζοντας πως το ιμπρεσιονιστικό του ύφος ξεπήδησε από την αδυναμία όρασης που είχε και όχι λόγω της καλλιτεχνικής του ευφυΐας. . Έχοντας αναβάλει μία επικίνδυνη εγχείρηση για τον καταρράκτη του για ένα χρόνο τελικά το 1923 και έπειτα από δύο τέτοιες επεμβάσεις ο Monet φόρεσε σκούρους φακούς για να διορθώσει την διαστρεβλωμένη αντίληψη των
χρωμάτων που είχε και πιθανόν να κατάφερε τελικά να βλέπει το υπεριώδες φως.

*Το 2015 ένας έμπορος τέχνης στο Λονδίνο ανακάλυψε έναν άγνωστο πίνακα του Μονέ που κρυβόταν πίσω από έναν άλλον πίνακά του που είχε αγοράσει σε μία δημοπρασία στο Παρίσι το 2014. Ο πίνακας αποτύπωνε το φάρο και την προβλήτα του λιμανιού της Χάβρης, το μέρος που ζούσε ο ζωγράφος ως παιδί. Ειδικοί πιστοποίησαν ότι ο πίνακας είναι αυθεντικός και τον χρονολόγησαν στο 1868, γύρω στην περίοδο που πήδηξε στον Σηκουάνα.

*Το 1926, ο Monet πέθανε από καρκίνο του πνεύμονα. Από το 1980, το σπίτι του στο Giverny είναι ανοιχτό για το κοινό, το οποίο μπορεί να θαυμάσει τους κήπους του, τις ξυλογραφίες του καθώς και διάφορα αναμνηστικά. Κάθε χρόνο, εκατοντάδες τουρίστες συρρέουν στο Giverny ώστε να περιπλανηθούν στους περίφημους κήπους του Monet και στο ανακαινισμένο οίκημα του. Εκτός από την τεράστια ποικιλία σε λουλούδια και δέντρα,
οι επισκέπτες μπορούν να δουν το υπνοδωμάτιο, το studio και το μπλε καθιστικό του.

 

 

 

ΠΗΓΗ: http://mentalfloss.com

 

Εικόνα: https://gr.pinterest.com/pin/235383517999195169/



Facebook

Instagram

Follow Me on Instagram
  • We get together on the basis of our similarities ; we grow on the basis of our differences .

    lecturesbureau: "We get together on the basis of our similarities ;

we grow on the basis of our differences ."
    40
    0
  • THERE ARE angels on earth . Spot them through their eyes ...

    lecturesbureau: "THERE ARE angels on earth .

Spot them through their eyes ..."
    151
    0
  • The Past is never dead . IT' S NOT EVEN PAST .

    lecturesbureau: "The Past is never dead .

IT' S NOT EVEN PAST ."
    111
    0
  • ... It is regret for the things we did not do that is inconsolable ...

    lecturesbureau: "... It is regret for the things we did not do
that is inconsolable ..."
    193
    0
  • TRY not to leave anything untold ...

    lecturesbureau: "TRY not to leave anything untold ..."
    184
    0
  • Have a heart that never hardens , and a temper that never tires , and a touch that never hurts .

    lecturesbureau: "Have a heart that never hardens ,
and a temper that never tires ,
and a touch that never hurts ."
    168
    1
  • FAITH is to believe what YOU DO NOT SEE . THE REWARD of this faith IS TO SEE WHAT YOU BELIEVE .

    lecturesbureau: "FAITH is to believe what YOU DO NOT SEE .

THE REWARD of this faith IS TO SEE WHAT YOU BELIEVE ."
    132
    0
  • I have always heard , SANCHO , that DOING GOOD to base fellows IS LIKE THROWING WATER INTO THE SEA ...

    lecturesbureau: "I have always heard , SANCHO ,
that DOING GOOD to base fellows
IS LIKE THROWING WATER INTO THE SEA ..."
    193
    1
  • One never suffers anything but THE EVIL THAT THOSE WE LOVE DO TO US . The evil that comes from an enemy does not count .

    lecturesbureau: "One never suffers anything but THE EVIL THAT 
THOSE WE LOVE DO TO US .

The evil that comes from an enemy 
does not count ."
    110
    0
  • There are those that look at things the way they are and ask why . I dream of things that never were , and ask WHY NOT .

    lecturesbureau: "There are those that look at things the way they are
and ask why .

I dream of things that never were , and ask 
WHY NOT ."
    179
    0