26 Ιούν Οι αντιδράσεις των απατημένων ανδρών (ROBERT TRIVERS)
Όταν υποψιάζονται ότι έχουν πέσει θύματα απιστίας, οι άνδρες οργίζονται, εκστομίζουν απειλές, μεθοκοπούν, αλλά και διεγείρονται σεξουαλικά. Το τελευταίο δεδομένο έχει ιδιαίτερη σημασία. Σε πολλά είδη ζώων με λίγο-πολύ μονογαμικό σύστημα ζευγαρώματος, τα αρσενικά διεγείρονται σεξουαλικά όταν βλέπουν το ταίρι τους να ζευγαρώνει με κάποιο άλλο αρσενικό. Αν μια θηλυκή πάπια πέσει θύμα βιασμού από μια ομάδα αρσενικών, συχνά σπεύδει να τη βιάσει και το ταίρι της, πιθανώς ώστε τα σπερματοζωάριά του να ανταγωνιστούν τα σπερματοζωάρια των άλλων αρσενικών. Επομένως, αποτελεί εγγενές στοιχείο της ψυχολογίας των αρσενικών το να μπορούν να διεγείρονται σεξουαλικά από ενδείξεις ή φαντασιώσεις της ερωτικής συνεύρεσης της συντρόφου τους με άλλα αρσενικά. Δεν ισχύει το ίδιο για τα θηλυκά. Οι γυναίκες, όταν διαπιστώνουν ότι έχουν πέσει θύματα απιστίας, βάζουν τα κλάματα, καμώνονται τις αδιάφορες ή καλλωπίζονται, προσπαθώντας να ενισχύσουν την ελκυστικότητά τους.
Οι άνδρες θυμώνουν και μεθοκοπούν. Οι άνδρες, βέβαια, είναι ευεπίφοροι στην αυτοεξαπάτηση όταν αξιολογούν τη συμπεριφορά της συντρόφου τους. Όσο χαμηλότερη αυτοεικόνα έχει ένας άνδρας τόσο μεγαλύτερη καχυποψία αναμένεται να τον διακατέχει, ενίοτε σε σημείο ανορθολογισμού. Ταυτόχρονα, όσο μικρότερη είναι η γενετική ποιότητά του τόσο μεγαλύτερο κίνητρο έχει η σύντροφός του να τον απατήσει. Πέραν αυτού, θα μπορεί ευκολότερα και να τον καθυποτάξει, με αποτέλεσμα ο άνδρας να μην τολμά να εκδηλώσει ανοικτά τις υποψίες του, από φόβο μήπως η σύντροφός του τον παρατήσει. Οι άνδρες ενδέχεται επίσης να εξαπατούν τον εαυτό τους λόγω ενοχών. Έχω δει πολλούς άνδρες να κατηγορούν τις αθώες συντρόφους τους για πράξεις οι οποίες στην πραγματικότητα βαραίνουν τους ίδιους (άλλη μία περίπτωση άρνησης και προβολής, με την εκστόμιση κατηγοριών να παίζει ρόλο αντιπερισπασμού).
Η μωρία των ανοήτων
ROBERT TRIVERS
Εκδόσεις Κάτοπτρο
Εικόνα: https://www.psychologynow.gr/arthra-psyxologias/prosopikotita/thymos/10057-thymos-i-allios-anagki-na-epikoinoniso.html