fbpx

Εμπνευσμένα “μυαλά” που οραματίστηκαν το μέλλον – DICK FERRIS

Εμπνευσμένα “μυαλά” που οραματίστηκαν το μέλλον – DICK FERRIS

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ο Dick Ferris, διευθύνων σύμβουλος της United Airlines μίας από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, είχε ένα όραμα για το μέλλον, σύμφωνα με το οποίο θα μετέτρεπε την εταιρεία του στην πρώτη «παγκόσμια ταξιδιωτική υπηρεσία που θα πήγαινε από πόρτα σε πόρτα».

 

Πεποίθησή του ήταν ότι μια επιχείρηση που θα πρόσφερε υπηρεσίες αεροπορικών μεταφορών, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και ξενοδοχειακές υπηρεσίες θα μπορούσε να πετύχει σημαντικές συνέργειες και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Πίστευε ότι στο μέλλον οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ανά τον κόσμο θα κάθονται μπροστά στους υπολογιστές τους και θα συντονίζουν κρατήσεις για τα ξενοδοχεία του, την αεροπορική εταιρεία του και τα γραφεία του που ενοικιάζουν αυτοκίνητα.

 

Όλα αυτά δεν έμειναν ένα ανεκπλήρωτο προσωπικό όραμα. Ο κ. Ferris τα έκανε πραγματικότητα δημιουργώντας τον όμιλο Allegis, έναν όμιλο επιχειρήσεων που αποτελούνταν από την αλυσίδα ξενοδοχείων Westin, τον όμιλο Hertz (ενοικιάσεις αυτοκινήτων), το Hilton International (ξενοδοχεία) και τη United Airlines (αεροπορική εταιρεία).

 

Δυστυχώς γι’ αυτόν, ελάχιστοι μέσα στον όμιλο ενστερνίστηκαν το όραμά του. Οι πιλότοι της United φοβούνταν ότι η αεροπορική εταιρεία δεν είναι πια το κέντρο της επιχείρησης, μιας επιχείρησης που οι ίδιοι φοβούνταν ότι θα εξελισσόταν σε ξενοδοχειακή περισσότερο παρά σε αεροπορική.

Οι εσωτερικές συγκρούσεις οδήγησαν σε απεργίες με συνεπακόλουθα προβλήματα κερδοφορίας, τα οποία κλόνισαν την εμπιστοσύνη των επενδυτών της Wall Street και καταπόντισαν την τιμή της μετοχής. Τελικά, το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) αποφάσισε ότι δεν μπορούσε πλέον να δεχτεί τα σχέδια του Ferris, τα οποία είχαν χάσει την εμπιστοσύνη και των λοιπών εργαζομένων της εταιρείας. Έτσι, το Δ.Σ. απέλυσε τον Ferris και ανακοίνωσε ότι οι επιχειρήσεις Hertz, Westin και Hilton International θα πωλούνταν. Επίσης, αποφάσισε να πουλήσει μεγάλο μέρος των μετοχών της United Airlines στους εργαζομένους της. Τέλος, άλλαξε ξανά το όνομα της εταιρείας σε United Air Lines.

 

ΠΗΓΉ:

Labich, K., How Dick Ferris Blew it, Fortune [July 6, 1987), pp. 42-46

 

Περίπου δυόμισι δεκαετίες μετά, αξίζει να αναρωτηθούμε αν το όραμα του Dick Ferris θα μπορούσε να είχε επιτύχει. Η απάντηση είναι μάλλον καταφατική. Ενδεχομένως ο χρονισμός (timing) της προσπάθειας μπορεί να μην ήταν ο πλέον κατάλληλος (μάλλον ήταν μπροστά από την εποχή του).

 

 

 

 

Στρατηγική σκέψη και πρακτική

ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ

Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ



Facebook

Instagram

Follow Me on Instagram