 
						16 Αυγ «Εν οίδα ότι ουδέν οίδα». Κύριοι, ΔΕΝ γνωρίζουμε (OSHO)
O Μποντιντάρμα ήταν ένας από τους πιο αξιαγάπητους ανθρώπους και επισκέφθηκε την Κίνα πριν από χίλια τετρακόσια χρόνια. ‘Έμεινε στην Κίνα επί εννέα χρόνια και μια συντροφιά μαζεύτηκε γύρω του. Δεν ήταν, όμως, ένας άνδρας που υπαγόταν σε κάποια θρησκεία. Επίσημα ήταν ένας Βουδιστής μοναχός και η Κίνα είχε ήδη μεταστραφεί στον Βουδισμό. Χιλιάδες Βουδιστές μοναχοί είχαν φθάσει στην Κίνα πριν από τον Μποντιντάρμα, και όταν πληροφορήθηκαν ότι θα έφθανε στην Κίνα χάρηκαν, επειδή τον θεωρούσαν ισάξιο με τον Βούδα. Το όνομα του ήταν γνωστό εκεί πολύ πριν έρθει. Ακόμη και ο βασιλιάς της Κίνας ο μεγάλος Αυτοκράτορας Γου, πήγε να επισκεφθεί τον Μποντιντάρμα στα σύνορα της Κίνας με την Ινδία.
Ο Γου ήταν εκείνος που ευθυνόταν για τη μεταστροφή του συνόλου της Κίνας στον Βουδισμό, από τον Κομφούκιο στον Γκαουτάμα Βούδα. Είχε θέσει όλες τις δυνάμεις και όλους τους θησαυρούς του στα χέρια των Βουδιστών μοναχών και ήταν ένας μεγάλος αυτοκράτορας. Όταν συνάντησε τον Μποντιντάρμα είπε: «Περίμενα για να σε δω. Είμαι γέρος και είμαι ευτυχής που ήλθες. Όλα αυτά τα χρόνια σε περιμέναμε. Θέλω να σου κάνω μερικές ερωτήσεις».
Η πρώτη ερώτηση που έκανε ήταν η εξής: «Προσέφερα όλους τους θησαυρούς μου, τους στρατούς μου, τη γραφειοκρατία μου, όλα όσα είχα, για να προσηλυτίσω αυτήν την τεράστια χώρα στον Βουδισμό και οικοδόμησα χιλιάδες ναούς προς τιμήν του Βούδα». Είχε οικοδομήσει έναν ναό στο εσωτερικό του οποίου υπήρχαν δέκα χιλιάδες αγάλματα του Βούδα. ‘Ένα ολόκληρο βουνό είχε λαξευτεί προκειμένου να χτιστεί ο ναός αυτός. Ρώτησε λοιπόν: «Ποια θα είναι η ανταμοιβή μου στον άλλο κόσμο;»
Οι μοναχοί του έλεγαν: «Έκανες τόσα πολλά για να υπηρετήσεις τον Γκαουτάμα Βούδα, που πιθανόν όταν φθάσεις στον άλλο κόσμο, αυτός ο ίδιος θα στέκεται εκεί για να σε προϋπαντήσει. Κέρδισες τέτοια χάρη, ώστε μια αιωνιότητα απολαύσεων σου ανήκει».
Ο Μποντιντάρμα του απάντησε: «Όλα όσα έκανες δεν έχουν απολύτως κανένα νόημα. Δεν έχεις καν ξεκινήσει το ταξίδι, δεν έχεις καν κάνει το πρώτο βήμα. Θα καταλήξεις στην πιο βαθιά κόλαση, στο εγγυώμαι αυτά».
Ο Αυτοκράτορας Γου δεν μπορούσε να το πιστέψει αυτό: «Έκανα τόσα πολλά, κι εσύ μου λες ότι θα καταλήξω στην πιο βαθιά κόλαση;» Ο Μποντιντάρμα γέλασε και είπε: «Ό,τι και αν έκανες, το έκανες από την απληστία σου, και καθετί που έχει ως κίνητρο την απληστία δεν μπορεί να σε καταστήσει Θρησκευόμενο. Απαρνήθηκες, πράγματι, πάρα πολλά πλούτη. Δεν τα απαρνήθηκες, όμως, χωρίς προϋποθέσεις. Παζάρεψες. Ήταν μια εμπορική συναλλαγή. Κάνεις μια συναλλαγή με τον άλλο κόσμο. Τοποθετείς το ισοζύγιό σου από αυτόν τον κόσμο στον άλλον, μεταφέροντάς το. Είσαι απατεώνας επειδή αυτός ο κόσμος είναι παροδικός• αύριο μπορεί να πεθάνεις, και αυτοί οι μοναχοί σού λένε ότι ο άλλος κόσμος είναι αιώνιος. Οπότε τί είναι αυτό που πραγματικά κάνεις; Εγκαταλείπεις τους παροδικούς θησαυρούς για να κερδίσεις τους αιώνιούς θησαυρούς, είναι πράγματι μια καλή συναλλαγή! Ποιον προσπαθείς να εξαπατήσεις;»
Όταν ο Μποντιντάρμα μίλησε στον Γου κατ’ αυτόν τον τρόπο μπροστά σε όλους τους μοναχούς και στους στρατηγούς και στους κατώτερους φεουδάρχες οι οποίοι είχαν έλθει μαζί με τον Γου και όλη την αυλή τον, ο Γου εξοργίστηκε. Κανείς στο παρελθόν δεν του είχε μιλήοοσει κατ’ αυτόν τον τρόπο. Είπε λοιπόν στον Μποντιντάρμα: «Είναι αυτός τρόπος για να μιλάει ένας θρησκευόμενος άνθρωπος;»
Ο Μποντιντάρμα απήντησε: «Ναι, αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορεί να μιλήσει ένας όντως θρησκευόμενος άνθρωπος. Όλοι οι άλλοι τρόποι είναι οι τρόποι των ανθρώπων που προσπαθούν να σε εξαπατήσουν. Αυτοί εδώ οι μοναχοί σε εξαπάτησαν. Σου υπόσχονταν διάφορα πράγματα. Δεν ξέρεις τίποτε για το τι συμβαίνει μετά θάνατον, ούτε αυτοί γνωρίζουν, προσποιούνται όμως ότι ξέρουν».
Ο Γου τότε ρώτησε: «Ποιος είσαι εσύ που μιλάς με τέτοια εξουσία;»
Ξέρετε τί του απάντησε ο Μποντιντάρμα; Του είπε: «Δεν ξέρω. Αυτό είναι κάτι που δεν το γνωρίζω. Βυθίστηκα στο εσωτερικό μου, έφθασα μέχρι τον πυρήνα της ύπαρξής μου και εξήλθα το ίδιο αδαής όπως και πριν. Δεν γνωρίζω». Αυτό, λοιπόν, το ονομάζω θάρρος.
Μια πραγματική θρησκεία θα πρέπει να είναι αρκετά ταπεινή ώστε να παραδεχθεί ότι λίγα μόνο πράγματα είναι γνωστά, και ότι κάτι θα παραμείνει για πάντα άγνωστο. Αυτό το “κάτι ” είναι ο στόχος όλης της πνευματικής έρευνας. Δεν μπορείς να το καταστήσεις αντικείμενο γνώσης, μπορείς όμως να το αισθανθείς, μπορείς να το πιεις, μπορείς να λάβεις μια γεύση του• είναι υπαρκτό.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
OSHO
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝΑΛΙΟΣ
Εικόνα: https://gr.pinterest.com/pin/90916486207884821/
 
 			 